သတင္းအက်ယ္
ရုတ္တရက္ႀကီး သင္ဖတ္ရႈေနတဲ့ ေမာ္နီတာစခရမ္ရဲ႕ စူးရွရွအေလာင္း(ေကာင္)
အစာေျပ ခူးဆြတ္စားသံုးလိုက္ဖို႔ မ၀ံ့မရဲျဖစ္ေနေသးတဲ့ အပ်ိဳစင္ျဖစ္မႈ/စစ္မႈ ဒိြဟ
ပန္းသီးအူတိုင္ေဘးတစ္၀ိုက္ကေန ၀က္အူရစ္ဆင္းသြားရာ ေၾကာင္လိမ္ေလွကား
အစြဲႀကီး ဆြဲမိၿပီ။ ခၽြဲမိၿပီ။ ၿပဲမိၿပီ။ လြဲမိၿပီ။ ခြဲမိၿပီ။ ကၽြဲမိၿပီ( ကၽြဲခိုးဂိုဏ္း+ဘာသာစကား)
စစ္ပြဲတစ္ပြဲအတြင္းကေန ေအာ္ဟစ္ဆူညံေနၾကစြာၿပီး၄င္းတို႔ ကိုယ္တိုင္ရဲ႕
၏ျခင္း မ၏ျခင္း ဟိုတုန္းက အဓိပၸါယ္ၾကီးတလႈပ္လႈပ္ တတံုတံု တ တံု တံု
ဒီအခ်ိတ္အဆက္ စာသားကိုယ္ထည္ေပၚကေန ငါတို႔ ေရြ႕ၾကမယ္ ၍ၾကမယ္။
ခုန္ကူးလိုက္တယ္။ ထံုကူးတယ္။
ဘ၀အဆက္ဆက္ ဆုပန္ရြယ္။
ေရကသိုဏ္း၊ မိးကသိုဏ္း။ ေနကသိုဏ္း။
ေျမကသိုဏ္း။ ေလကသိုဏ္း။ ကဗ်ာကသိုဏ္း။
ကဲ…သင္။ ပံုစံခြက္ေတြထဲမွာ ပံုစံတက်ရွင္သန္ေနရရွာတဲ့ သင္။
ရွင္ သန္ ေနတယ္( မထင္ေရွာ့ခ္)။ ရွင္ ဘာေတြ သန္ေနသလဲ။
ရွင္ ဘယ္ေလာက္ သန္သလဲ။ ရွင္ ဘယ္ထိ သန္အံုးမလဲ။
ရွင္ သန္သေလာက္ စြမ္းေရာစြမ္းလား။ ရွင့္ရဲ႕ သန္စြမ္းမႈကို ဘာနဲ႔
ဘယ္အရာနဲ႔ တိုင္းတာျပရမွာလဲ။ ကုတင္နဲ႔လား။ ျခင္ေထာင္နဲ႔လား။
ဖက္ေခါင္းအုန္းနဲ႔လား။ ေစာင္နဲ႔လား။ ညနဲ႔လား။ ကၽြန္မနဲ႔လား။ အို…။
ငါ့ရင္ဘတ္ႀကီးနဲ႔ ေနာက္ကေန တစ္ခ်ိန္လံုး လံုးေထြးၿပီး အတီးခံေနရ၊ ငါ့ေနာက္ခံတီးလံုး။ ခြန္အားျဖည့္ပူစီပံုေလးေတြလည္း ၾကည္လင္လိုက္ပါဘိသနဲ႔။ ဘယ္အခ်ိန္မဆို ၀င္ထြက္သြားလာတဲ့ သိမႈအစုအေ၀းငယ္ေလးေတြကို ဆုပ္ဆုပ္ကိုင္ကိုင္ဖမ္း ဆုပ္မိႏိုင္ေအာင္ အေရးအသားရဲ႕ ေထာင့္တိုင္းေထာင့္တိုင္းမွာ ကင္မရာေတြတပ္ထားတယ္။ အဆုပ္လိုက္အခိုင္လိုက္ ကဗ်ာ တစ္ပုဒ္ရဲ႕ PARANORMAL ACTIVITY။ ငါ့အသိ ဥာဏ္အေရျပားတစ္ခုလံုးကို ဇစ္ဆြဲဖြင့္ ခၽြတ္ပံုခ်လိုက္ၿပီး သူ႔အသိဥာဏ္ အေရျပားတစ္ခုလံုးကို ၾကယ္သီးတပ္ စြပ္၀တ္ခ်လိုက္တာေတာင္ ငါဟာ သူနဲ႔ ခၽြတ္စြပ္တူလိမ့္မယ္ မထင္ဘူးျမင္လား။ အထင္ အျမင္ေတြနဲ႕ တစ္ဖက္သတ္ ကၽြတ္က်ဲေနတာ သဘာ၀မက်ဘူး။ ကၽြတ္ဆင္ႀကီးပဲ။ ဆင္ေလာက္ႀကီးတဲ့ ကၽြတ္ႀကီးပဲ။ အလ်ား လိုက္ ကူးခတ္လာရင္း လိႈင္းတြန္႕သ႑န္ တြန္႔ေခါက္လူးလြန္႔ေနသည္။ ႀကံစုပ္ေနသည္။ တယ္လီဖုန္းလာေနသည္။ ဆံ ၿမိတ္ေျပေနသည္။ ေက်ာျပင္ေပၚက တက္တူးေပၚမွာ လက္သည္းရာေတြ။ စြယ္ေတာ္ရြက္ကေလးတစ္ရြက္က ေလထုထဲမွာ စကၠန္႔တန္လို တေရြ႕ေရြ႕။ တ၍၍။ ဘယ္ေတာ့မဆို။ ဘာနဲ႔မဆို။ ဘယ္ခ်ိန္မဆို။ ဘာေၾကာင့္မဆို။ အစရွိသျဖင့္ …အဆံုးလည္း ရွိသတတ္ဟူလို။ ။
လြန္းဆက္ႏိုးျမတ္
၂၈.၃.၁၂
ေန႔လည္၁၁း၃၂နာရီ
။အို……………………………………..
အႏုပညာကို တစိုက္မတ္မတ္လုပ္ခဲ့လို႕ ရတဲ့ အက်ိဳးက ဘာလဲ။ ကဗ်ာဟာ ကမၻာႀကီးကို ေျပာင္းလဲႏိုင္ပါသလား။ ကဗ်ာစာအုပ္တစ္အုပ္ရဲ႕ေစ်းက ႏိုင္ငံေရးစာအုပ္ေစ်းနဲ႕ အတူတူပဲ။ ဒါေပမယ့္ ကဗ်ာဆရာတစ္ေယာက္ရဲ႕ တန္ဖိုးဟာ ေမွ်ာ္လင့္ထားတာထက္ နည္းေနဆဲပဲ။ ကဗ်ာသမားေတြဟာ ကဗ်ာကိုေရးရင္း ဘာသာေဗဒအေဆာက္အဦးထဲကို ဝင္ဖို႕ႀကိဳးစားတယ္။ ဘာသာေဗဒကို ဦးဆံုးျမည္းခြင့္ရတာ ကဗ်ာဆရာပဲ။ “linguistic” ဆီက လူသားနဲ႕ ဘာသာစကား ထိပ္တိုက္ျဖစ္မႈကို လူေတြ သတိထားလာတယ္။ အေတြးအေခၚ႐ႈေထာင့္ဟာ သခၤ်ာအေျခခံကေန ဘာသာစကားနဲ႕ ဘာသာေဗဒ ဘက္ကိုေ႐ြ႕သြားတယ္။ ဒါရီရာ၊ ဖူကိုး၊ ခ႐ုမ္းစကီး တို႕ဟာ သခၤ်ာပညာ႐ွင္ေတြ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ သူတို႕အေတြးအေခၚေတြဟာ ေ႐ွ႕ေရာက္လာတယ္။ ကမၻာ့ဘာသာစကား၊ ကမၻာ့သဒၵါ (Universal Language and Grammar) စကားလံုးေတြ ေပၚလာတယ္။ ခင္ဗ်ားဟာ တစ္ေန႕ေနလို႕ သခၤ်ာတစ္ပုဒ္ကို မတြက္ဘဲ ေနလို႕ရတယ္။ စကားမေျပာဘဲ၊ စာမေရးဘဲ၊ အမိန္႕မေပးဘဲ ေနလို႕မရဘူး။ ဘဒၵကမၻာရဲ႕ ျဖစ္ပ်က္မႈေတြရဲ႕ အစဟာ ဘာသာစကားပဲ။ လူေတြဟာ ဘာသာစကားနဲ႕စဥ္းစားတယ္။ လႈံ႕ေဆာ္တယ္၊ စည္း႐ံုးတယ္၊ မွတ္တမ္းေတြ ေရးတယ္၊ အေတြးအေခၚေတြကို တည္ေဆာက္တယ္။ ဘာသာစကားနဲ႕ ေႀကာ္ျငာတယ္။ လူသားေတြဟာ မထင္မွတ္ဘဲ ဘာသာစကားရဲ႕ ခိုင္းေစမႈကို ခံလိုက္ရတယ္။
စကားေျပေရးဟန္နဲ႔ကဗ်ာေတြအေတာ္မ်ားမ်ားေရးလာၾကေတာ့ေရးတဲ႔လူေတြအတြက္
အခ်က္အလက္ေရးလို႔ရျငားဝိုင္းရွာေပးတဲ႔သေဘာပါပဲ။တစ္ခိ်ဳ႕ကဒီိလိုရွည္လ်ားတဲ႔စကားေျပေရးဟန္ဟာအယ္ပီရဲ႕ဟန္လို႔ထင္ေကာင္းထင္နိုင္တယ္။အဲဒီလိုဆိုရင္ေတာ့ျငင္းစရာမရွိပါဘူး။အယ္ပီဆရာၾကီးေတြျဖစ္တဲ႔ဂြန္ဆီလီမန္တို႔ဆူဆန္ဟိုးတို႔၊ခ်ားလ္ဘန္စတိုင္းတို႔ေတြဟာသူတို႔ကဗ်ာ
ေတြအေတာ္မ်ားမ်ားကိုဒီလိုစကားေျပေရးဟန္ေတြနဲ႔ေရးပါတယ္။ဒါေပမယ့္စကားေျပေရးဟန္ဟာ
အယ္ပီရဲ႕ဂုဏ္သိကၡာတစ္ရပ္ေတာ့မဟုတ္ဘူး။ProsePoetryဟာလြန္ခဲ႕တဲ႔နွစ္ေပါင္းအ
ေတာ္ၾကာၾကာကတည္းကရွိနွင့္ေနတဲ႔အေရးအသားျဖစ္ေၾကာင္းေရွ႕မွာေရးျပီးခဲ႔ျပီးျဖစ္ျပီ။
ဒါ့ေၾကာင့္စကားေျပအားလံုးဟာအယ္ပီေရးသူမ်ားမဟုတ္ဘူး။ဒါေပမယ့္အယ္ပီသမားအေတာ္
မ်ားမ်ားကိုေတာ့စကားေျပကဗ်ာေရးသူအမိ်ဳးအစားထဲမွာထည္႔လို႔ရတယ္။ဒါ့ေၾကာင့္အဘိဓါန္ရဲ႕
ProsePoetryWriters.စာရင္းထဲမွာအယ္ပီသမားအေတာ္မ်ားမ်ားပါတယ္။ဆီလီမန(Ron Silliman) ရဲ႕ပန္းေဒသနာ(Flower Sermon)ကိုၾကည္႔ရင္စကားေျပကဗ်ာမဟုတ္ျပန္ဘူး
Reply