GHOST RIDERS(တေစၦေမာင္းႏွင္စီးနင္းသူမ်ား)

GHOST RIDERS
(တေစၦေမာင္းႏွင္စီးနင္းသူမ်ား)

သံုးေယာက္ဆိုတာ ပုံမွန္ပါပဲ။ စီးသူတစ္ေယာက္ ထိုင္သူႏွစ္ေယာက္။
ေလးေယာက္ ငါးေယာက္ တင္စီးေတာ့ေရာ ဘာျဖစ္ေသးလဲ။
(ဆပ္ကပ္ထဲမွာဆို အေယာက္ အစိပ္(၂၅ေယာက္)ကို
ဆိုင္ကယ္တစ္စင္းတည္းနဲ႔ တင္ေမာင္းျပတယ္ )
ဒီမွာက ဆပ္ကပ္မဟုတ္ဘူး။ အေယာက္အစိပ္မတင္ႏိုင္ရင္သာရွိမယ္
ရသေလာက္ေတာ့ ရသလို တင္ႏိုင္ရမယ္။
ကားတစ္စင္းေမာင္း၀င္လိုက္တာနဲ႔ လမ္းျပည့္သြားတဲ့ ကတၱရာခပ္ပါးပါးေပၚမွာ
အရွိန္မပ်က္ ကပ္ၿပီးေက်ာ္တက္/ထြက္ ႏိုင္ရမယ္။
အိမ္ကမိန္းမမ်က္ႏွာေပၚက သနပ္ခါးပါးကြက္ ေမ့ရင္ေမ့ပေလ့ေစ
လမ္းေပၚက ခ်ိဳင့္ခိုးခ်ိဳင့္ခြက္မွန္သမွ် အလြတ္ရေအာင္ က်က္ထားၿပီးသားပဲ။
လမ္းႀကိဳလမ္းၾကားထဲက လွစ္ခနဲ ခုန္ထြက္လာတတ္တဲ့ စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့
ဘ၀တူဆိုင္ကယ္ေတြ သတိထားေတာ္မူ။
ေနာက္ကေန တိတ္တိတ္ကေလးလိုက္လာၿပီး နီးလာမွ မိမိဆိုင္ကယ္လက္ကိုင္ အလန္႔တၾကားျဖစ္သြားေစေလာက္ေအာင္ မဟားဒယားေက်ာ္တက္တတ္တဲ့ ေၾကာင္သူေတာ္ၾကြက္သူခိုးဆိုင္ကယ္ေတြေၾကာင့္
မိမိႏွလံုး ဟပ္အတက္ျဖစ္သြားေစႏိုင္။
အုပ္စုလိုက္ ေဟးလား၀ါးလား လမ္းလံုးျပည့္ေကြ႕၀ိုက္ဆူညံ စီးလာတာ
မိမဆံုးမ ဖမဆံုးမ ကာလသားေလးေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဆိုင္ကယ္ဘီးေအာက္တည့္တည့္ အေသခံစစ္ေသြးၾကြေတြလို ဆင္ျခင္မႈမရွိ ေျပး၀င္လာတတ္တဲ့ ႏႈတ္သီးမည္းမည္းနဲ႔
ေခြးေပါက္စနေလးေတြေရွာင္ရတာ အခက္ခဲဆံုးနဲ႔ အႏၱရာယ္အမ်ားဆံုးဒုကၡပဲ။
ကမၻာလံုးထဲ ပတ္ေမာင္းျပရတာလြယ္ပါတယ္။ လက္ႏွစ္ဖက္လႊတ္စီးျပရတာ ပိုလြယ္ပါတယ္။
ေနပူမေရွာင္ မိုးရြာမေရွာင္ ေန႔မေရြး ညမေရြး ေခါက္ေရကိုက္ေအာင္ ေမာင္းရတာ မလြယ္ဘူး။
ရွစ္ရက္သားသမီးတို႔ရဲ႕ ေ၀ယ်ာ၀စၥ၀န္စည္စလြယ္မ်ိဳးစံုတင္ၿပီး
အရပ္ဆယ့္ေျခာက္မ်က္ႏွာ ခရီးတို/ရွည္မေရြး လိုက္လံေမာင္းႏွင္ပို႔ေဆာင္ေပးရတာ ပိုမလြယ္ဘူး။
မိုးကာကုတ္အက်ီၤကိုယ္စီနဲ႔ မ်က္မွန္ကိုယ္စီနဲ႔ တခ်ိုဳ႕ဆို မ်က္ႏွာသနပ္ခါးကိုယ္စီန႔ဲ
ႏိုင္ငံေရးေအးေဆး၊ သားေရးသမီးေရးေအးေဆး၊ သာေရးနာေရးေအးေဆး၊ အားလံုး ေအးေဆး။
ဘာမွ ေရးႀကီးခြင္က်ယ္ေျပာဆိုေတြးေခၚေနဖို႔ အခ်ိန္အားမရွိေတာ့
အားလံုး အားလံုး ေအးေဆးေပါ့။
ေရွ႔နားမွာ ထိုးဆိုက္လာမယ့္ ကားေပၚက မိမိအတြက္ ခြဲတမ္းဘယ္ႏွေယာက္ဆင္းလာမလဲ။
ရံုး၊ ေက်ာင္း၊ က႑ား၊ ေန႔စဥ္သြားလာေနက် ငါ သူတစ္ပါး ေယာက်ာ္း မိန္းမ ကေလး လူႀကီး
အမ်ားျပည္သူေဖာက္သည္မွန္ဖို႔ အေခၚအေျပာေလးလည္း ညက္ရတယ္။
ကိုယ္လိုသူလို တေစၦေမာင္းႏွင္စီးနင္းသူခ်င္းၾကားမွာ
လူ႔စည္း ဘီးလူးစည္းေလးထားၿပီး ခရီးသည္ဆြယ္ရတယ္။
ကိုယ္လိုသူလို တေစၦစီးနင္းသူခ်င္းၾကားမွာ ခပ္ၾကြားၾကြားေလး ေလးစားေနထိုင္ႏိုင္ဖို႔
အေရးအႀကီးဆံုးဟာ မိမိအလုပ္မိမိကၽြမ္းက်င္မႈပဲ။ ႏိုင္ငံေရးကၽြမ္းက်င္ဖို႔ မလိုပါဘူး။
သားေရး သမီးေရးမပူပါဘူး။ သာေရးနာေရးမေျပာပါဘူး။ အလြန္ဆံုးေျပာလွ
အဂၤလန္ပရီးမိးယားလိဂ္နဲ႔ ခ်န္ပီယံလိဂ္ေလာက္ပဲ ျဖစ္မယ္။
မိမိ မိသားစုပါးစပ္ေပါက္ေလး လႈပ္ႏိုင္ဖို႔အတြက္
မိမိလက္လီဗာလႈပ္မွ မိမိေျခေထာက္ဂီယာခ်ိန္းမွ မိမိသတိဘရိတ္ေလးလည္း ေမွးထိန္းႏိုင္ဦးပါမွ။
KANBO၊ LUOJIA၊ JLM၊ WAVE၊ FEILING၊ YINXIANG၊ DAYUN ၊ DREAM ဘယ္အမ်ိဳးအစားပဲလာလာ ကၽြမ္းက်င္ရာ လိမၼာၾကရတယ္။
အင္ဂ်င္မွာ KANBO ေဘာ္ဒီမွာ LUOJIA စသျဖင့္
တစ္ကြက္ေကာင္း တရုတ္ဆိုင္ကယ္ေတြပါပဲ။
ကယ္ရီဆိုင္ကယ္ဆိုေတာ့ မ်ားေသာအားျဖင့္ အင္ဂ်င္ပါ၀ါ 125 ထက္ 110 ပဲ သံုးၾကတယ္။ ဆယ္ရက္တစ္ခါ အင္ဂ်င္၀ိုင္လဲတယ္။
အနီနဲ႔ အျဖဴ ေလာင္စာဆီႏွစ္မ်ိဳးေစ်းကြက္မွာ ၀ယ္ရတယ္။ တစ္ပုလင္း ၁၀၀၀ ေပးရတာခ်င္းတူတူ
အနီက တစ္ခါတစ္ခါ တစ္ရာႏွစ္ရာ စြန္းခ်င္တယ္။ တခ်ိဳ႔ဆိုင္ကယ္ေတြက
သံေသးသံေၾကာင္ဟြန္းသံနဲ႔၊ တခ်ို႔ဆိုင္ကယ္ေတြက မီးေရာင္စံုျခယ္သမႈနဲ႔၊
တခ်ိဳ႕ဆိုင္ကယ္ေတြက အူေၾကာင္ၾကားေမာင္းသူနဲ႔၊တခ်ိဳ႕ဆိုင္ကယ္ေတြဟာ အသစ္စက္စက္။  (ဘယ္ေလာက္သစ္လဲဆိုရင္ ရံုးက သံနံပါတ္ျပားအစစ္မရေသးလို႔ ယာယီနံပါတ္ကို စကၠဴကတ္ထူျပားေပၚလက္နဲ႔ေရးၿပီး ပလတ္စတစ္ေလာင္းထားတယ္။
ေရွ႕ဆံုးအကၡရာအစား အတိုေကာက္စာလံုး “ေဘာင္”ေနာက္မွာ ၁၂၃၄၅ စတဲ့နံပါတ္ေတြ
ေဘာင္ဆိုတာ ေဘာင္၀င္တယ္လို႔ ေျပာခ်င္ဟန္တူပါရဲ႕။)
တတ္ေျမာက္ထားတဲ့ အလုပ္နဲ႔ မိမိရထားတဲ့ ဘြဲ႔နဲ႔ တျခားစီမွာ
မိမိလက္ရွိအလုပ္အကိုင္ဟာ ယိုင္နဲ႔နဲ႔ဆိုေတာ့ ငါးပြက္ရာ ငါးစာခ်လိုက္ရတယ္လို႔ မေထာက္မညွာ ေျပာရမလား။
အီကိုေနာမစ္အသိအတိုင္း Demand ဒီမန္းနဲ႔ Supply ဆပ္ပလိုင္းလို႔ ပညာရပ္ဆန္ဆန္ သံုးႏႈန္းေျပာဆိုရမလား။ ၾကာပါတယ္ အရပ္ေျပာအတိုင္းပဲ ဒါလာမွ ဒါလာမွာလို႔
အရင္ဆံုး လက္ကို လီဗာဆြဲတဲ့ ပံုလုပ္ျပ ေနာက္မွ လက္ကို ပါးစပ္နားကပ္ ထမင္းစားတဲ့ပံု လုပ္ျပ။
ဘယ္သူမဆို တေစၦေမာင္းႏွင္စီးနင္းသူျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ဘယ္သူမဆိုတေစၦေမာင္းႏွင္စီးနင္းသူျဖစ္ခြင့္ရွိတယ္။
သံဂေဟဆက္တဲ့အလုပ္က သိပ္မေကာင္းေတာ့ ကယ္ရီေမာင္းရတာေပါ့။လူပ်ိဳဘ၀တုန္းက ဘီယာဆိုင္မွာ
တရုတ္စာအေၾကာ္ဆရာ။ အိမ္ေထာင္က်ေတာ့ ေငြပိုရတဲ့ ဆိုင္ကယ္ကယ္ရီဆရာ။ ဟိုအရင္က ကုန္စိမ္းေရာင္းသမား။ ခုေတာ့ ပထမတန္းစားကယ္ရီသမား။ အရင္က ၿခံပြဲစားလည္း ၿခံေစ်းကြက္ၿငိမ္သြားေတာ့ ကယ္ရီဆြဲစားရတယ္။
ဗီြဒီယိုရိုက္ကြင္းဓာတ္ပံုဆရာဟာ ရိုက္ကြင္းနားတဲ့ရက္ ကယ္ရီေမာင္းသမားျဖစ္လာတယ္။
ကၽြန္ေတာ့္အသက္ ၁၅ႏွစ္ရွိၿပီ။ ေက်ာင္းမေနဘူး။ ရြာမွာ လုပ္စရာမရွိလို႔ ဒီေရာက္လာတာ။
ဒီက ကယ္ရီေမာင္းတဲ့ ေဆြမ်ိဳးက လွမ္းေခၚလို႔ ကယ္ရီေမာင္းသမားျဖစ္လာတာ။
အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ လူေတြဟာ တေစၦေမာင္းသူေတြ ျဖစ္လာၾကတယ္။
တေစၦေမာင္းႏွင္သူေတြဟာ ပံုစံအမ်ိဳးအမ်ိဳးပဲ။ အစံုအစံုပဲ။ အသက္အရြယ္ မေရြးမေရြးပါပဲ။
ဂ်င္းေဘာင္းဘီ၀တ္ကာ လက္တိုအက်ီ၀တ္ကာ ေအာက္မွာ
တက္တူးရုပ္အသားကပ္လက္ရွည္၀တ္ထားကာ
လက္ေခ်ာင္းေတြကို လက္အိတ္နက္စြပ္ကာ လံုၿခံဳေရးဦးထုပ္ေဆာင္းကာ
မ်က္ႏွာပါးကြက္ၾကားေပၚေနတဲ့ ၀တ္စံုျပည့္ အခ်ိန္ျပည့္ အိုးဆားဗစ္တေစၦစီးနင္းသူေတြ။
ပုဆိုးနဲ႔ ရွပ္လက္ရွည္အျဖဴညစ္ညစ္နဲ႔ လွ်ာထိုးဦးထုပ္ေနာက္ျပန္နဲ႔
ရြာသားဟန္ပန္ ေတာေဂၚလီတေစၦစီးနင္းသူေတြ။
ကြာတားေဘာင္းဘီ၀တ္လ်က္ အက်ီၤသန္႔သန္႔၀တ္လ်က္ မ်က္မွန္အနက္တပ္လ်က္
ဟမ္းဖုန္းခါးခ်ိတ္ထားလ်က္ ဟန္ႀကီးတစ္ခြဲသား ဂိုဏ္းစတားဂိုက္တေစၦစီးနင္းသူေတြ။
ပုဆိုးတိုတို စြပ္က်ယ္ေအာက္မွာ ဗိုက္ရႊဲရႊဲနဲ႔ လံုၿခံဳေရးဦးထုပ္ႀကိဳးအၿမဲမတပ္ဘဲ
ေဆာင္းထားတဲ့ ကြမ္းတဗ်စ္ဗ်စ္ ဘီးက်ဲႀကီးတေစၦစီးနင္းသူေတြ။
ကယ္ရီသမားလို႔ ထင္ရက္စရာမရွိေအာင္ အရြယ္ေကာင္းေခ်ာေမာၿပီး အေရာင္ထြက္အ၀တ္အစားနဲ႔
ခရီးသည္ မိန္းမပ်ိဳေလးေတြကို တင္ေဆာင္ရဖို႔ ဦးတည္ကာ အမ်ားသူငွာအထင္မွားလည္း
မနည္းဘူးအႀကံနဲ႔ တဏွာ(ႏွာ)အသားေပးတေစၦစီးနင္းသူေတြ။
ပုဆိုးကို တီရွပ္အေပါက္အၿပဲ ျဖစ္သလိုတြဲ၀တ္လို႔ ဆိုင္ကယ္ဦးထုပ္ကို
မွန္အျပည့္ကာထားလို႔ ထသြားထလာ အခ်ိန္ပိုင္းတေစၦစီးနင္းသူေတြ။
တေစၦေမာင္းႏွင္စီးနင္းသူေတြ ဘယ္လိုပဲ ရွိေန ရွိေန ကိုယ္ပိုင္သေကၤတေတြနဲ႔ ခြဲျခားႏိုင္တယ္။
ကားေပၚကဆင္းတာနဲ႔ ေျမႀကီးေပၚ ေျခမခ်ခင္ သင့္ေရွ႔ကို ၀ူးခနဲ လာရပ္ၿပီး “သြားမလား”ေမးမယ္။
အေ၀းမွာ သင္ေရာက္ေနရင္ လက္ကေလးတစ္ေခ်ာင္း လွမ္းေထာင္ျပမယ္။
တစ္ခါတစ္ေလ သင့္ေနာက္ကေန တတီတီနဲ႔ ဟြန္းသံေပးမယ္။
ဒီမွာေတာ့ ဟိုနား ဒီနား ၀န္ေဆာင္ခ တစ္ေယာက္ ၂၀၀၊ ခရီးနီးရင္ နီးသလို ခရီးေ၀းရင္ ေ၀းသလို။
ခရီးေ၀းငွားရမ္းသူႏွစ္ေယာက္က ေမာင္းသူကို လမ္းခုလတ္လူျပတ္ရာမွာ
ရိုက္ႏွက္တဲ့ ဆိုင္ကယ္လုယက္သတင္းေတြလည္း မၾကာခဏၾကားရတတ္ပါတယ္။
ခရီးမေ၀းေပမယ့္ ညေမွာင္ေမွာင္ ေလးေယာက္တစ္ဖြဲ႕မွာ ႏွစ္ေယာက္တစ္စီးႏႈန္းနဲ႔ ငွားသြားၿပီး
ေက်ာလာေထာက္မွ ဓားျပအဖြဲ႔မွန္းသိလိုက္ခ်ိန္ ကယ္ရီေမာင္းသမားႏွစ္ေယာက္ မေသရံုတမယ္
ေခါင္းကြဲ စုတ္ျပတ္ ေနရာမွာတင္ေမ့လဲ ဆိုင္ကယ္ႏွစ္စီး ေပ်ာက္ဆံုး လုယက္ ယူေဆာင္ခံရ။
ဒါေၾကာင့္ပဲ တေစၦစီးနင္းသူေတြဟာ ဗလပဲရွိရွိ ဇပဲရွိရွိ အေၾကာက္တရားေလးေတာ့ မရွိမျဖစ္ ရွိရတယ္။
ဂမၻီရဆန္းၾကယ္စြန္႔စားခန္းစိတၱဇအက္ရွင္နီကိုလပ္ေက့ခ်္ရဲ႕
ပိတ္သားထက္က GHOST RIDER နဲ႔ ကြာျခားတာက
ဘ၀သရုပ္မွန္ေအာက္ေျခလူတန္းစားအေျခခံ ျမန္မာျပည္သူျပည္သားေတြရဲ႔ ေန႕စဥ္ဘ၀အျမင္
အေသးစားခရီးသြား၀န္ေဆာင္မႈလမ္းမထက္က GHOST RIDER(S) ျဖစ္ပါတယ္။
ဆိုင္ကယ္တစ္စင္းကို အံုနာခ တစ္ေန႔ ၃၀၀၀ သြင္းရတယ္။ ရွစ္လဆိုရင္ ပိုင္ၿပီ။
ဒီၾကားထဲ ဆိုင္ကယ္ပ်က္ရင္ မိမိပဲခံ။
ေနာက္တစ္နည္းက တစ္ေန႔ကို အံုနာခ ၂၀၀၀ သြင္း။ ဒါေပမယ့္ အံုနာကပဲ ဆိုင္ကယ္အၿမဲပိုင္တယ္။
ဒီနည္းလမ္းမွာ ၃၀၀၀ ဖိုးအထက္ ဆိုင္ကယ္ပ်က္ရင္ အံုနာနဲ႔ မိမိနဲ႔ တစ္ေယာက္တစ္၀က္။ ၃၀၀၀ ေအာက္ဆိုရင္ မိမိပဲခံ။
ၿမိဳ႔နယ္ေစ်းနယ္နမိတ္ကလြဲရင္ ဘယ္ေနရာမွာမွ အခြန္ေဆာင္စရာမလိုပါဘူး။
ယာဥ္စည္းကမ္းလိုက္နာတာက လိုက္နာတာေပါ့။ ေမာင္းသူေရာ လိုက္သူေရာ ဦးထုပ္ကိုယ္စီေဆာင္းရတယ္။ ဆိုင္ကယ္တစ္စင္း လူႏွစ္ေယာက္အျပင္ ပိုမစီးရ။ ၀န္စည္စလြယ္မဆန္႔အဂၤါအျမင္မေတာ္ေအာင္ မတင္ေဆာင္ရ။
ဆိုင္ကယ္တစ္စင္းမွာ ရွိသင့္ရွိထိုက္တဲ့ အဂၤါရပ္ေတြ စံုလင္ေအာင္
လိုင္စင္ကအစ ေနာက္ၾကည့္မွန္အဆံုးတပ္ဆင္ထားရ (မည္ဟုဆိုေပမယ့္လည္းေပါ့။)
တကယ္ေတာ့ ဒါကလည္း စစ္ေဆးေရးရွိတဲ့အခါမွသာပါပဲ။
ဆိုင္ကယ္တစ္စင္း မိသားစုတစ္စု၊ ေဖႀကီးကေမာင္း ေမႀကီးကေနာက္ဆံုးမွာထိုင္
ေဖႀကီးနဲ႔ ေမႀကီးၾကားမွ သားေလးႏွစ္ေယာက္  ေဖႀကီးေရွ႔ခြၾကားမွာ သမီးေလးကထိုင္
ၾကပ္ေတာ့ ၾကပ္တာေပါ့ ဒါေပမယ့္ မၾကပ္ဘူး။ ဆိုင္ကယ္တစ္စင္းမွာ
ဆန္အိတ္ ၃ အိတ္တင္လို႔ ရတယ္။ ဘိလပ္ေျမ ၃ အိတ္ တင္ေမာင္းႏိုင္တယ္။
မီးေသြး ၆ အိတ္တင္သယ္ၾကတယ္။
ကယ္ရီဆိုင္ကယ္အမ်ားစုဟာ မနက္လင္းတာနဲ႔ သန္႔ရွင္းသပ္ရပ္ေတာက္ေျပာင္စြာ
လမ္းဆံုေတြမွာ ရပ္ေစာင့္ေနၾကတယ္။
ရွားရွားပါးပါး ဆိုင္ကယ္တခ်ိဳ႕ကေတာ့ ေရွ႕ကာဗာမားကတ္ေတြျပဳတ္ပ်က္ထြက္ၿပီး
ရႈပ္ေထြးေခြလိမ္ေနတဲ့ ၀ါယာႀကိဳးေတြ ေပၚေနမယ္။ ေအာက္ကာဗာမရွိေတာ့ဘဲ အင္ဂ်င္ကိုယ္ထည္ကိုျမင္ရမယ္။ မဲတုံးသံေခ်းကိုက္ေနတဲ့ ခ်ိန္းႀကိဳးကို ျမင္ရမယ္။ ကာဗာမားကတ္ေတြ ျပန္မတပ္ဘဲ ျဖစ္သလို ေမာင္းေနတဲ့ ဆိုင္ကယ္ေတြကို ဆိုင္ကယ္ကတံုးေတြလို႔ ေခၚရမလား။ ယာဥ္စည္းကမ္းက ယာဥ္စည္းကမ္းပဲ။ ဒီလိုပဲ တင္ေန သယ္ေန ေမာင္းႏွင္ေနတာက ေမာင္းႏွင္ေနတာပဲ။
ကုန္စိမ္းလား၊ ကုန္ေျခာက္လား၊ အသားလား၊ ငါးလား၊ အလားတူ ေရသန္႔ဗူး၊ ေရပိုက္၊
သစ္တိုသစ္စ၊ သံေသတၱာ၊ေရစည္ပိုင္း၊ ခရမ္းခ်ည္သီးထည့္ ထင္းရွဴးေသတၱာ၊ ၾကက္သြန္အိတ္၊ အာလူးအိတ္၊ ၾကက္ေမြးႀကိမ္ျခင္း၊မုန္႔မ်ိဳးစံုထည့္ႀကိမ္ျခင္း၊ ၀က္အရွင္လတ္လတ္၊ ၾကက္ဘဲအရွင္လတ္လတ္(စုခ်ည္လ်က္)၊ေရခဲအထပ္လိုက္၊
သားေကၽြးမႈမယားေကၽြးမႈအထပ္လိုက္ အကုသိုလ္အထပ္လိုက္
ေလာဘေဒါသေမာဟအထပ္လိုက္ အထပ္လိုက္ အထပ္လိုက္က္က္က္က္။
ဆိုင္ကယ္ေရွ႔ျခင္းထဲမွာ၊ ဆိုင္ကယ္ေရွ႔ခြၾကားမွာ၊ ဆိုင္ကယ္ေမာင္းသူလိုက္သူႏွစ္ဦးဖင္ေအာက္မွာ၊ ဆိုင္ကယ္ေနာက္ခံုမွာ၊တခ်ိဳ႕ဆို ဆိုင္ကယ္ေဘးမွာကို ပစၥည္းတင္ဖို႔သက္သက္ သံဂေဟအပိုဆက္ထားလိုက္ေသးတယ္။ ဘယ္ခ်ိန္ၾကည့္ၾကည့္ သတ္မွတ္ ၀န္စည္ထက္
ပိုတင္ေနၾကတာ အလြယ္တကူေတြ႕ႏိုင္တယ္။ သမုဒၵရာ ၀မ္းတစ္ထြာမွာ ကူးရင္းခတ္ရင္း တေစၦေမာင္းႏွင္သူေတြ အၿမဲတမ္းေမ့ေလ်ာ့ေနတဲ့ အခ်က္ကေတာ့
သူတို႔ေမာင္းႏွင္စီးနင္းထားတာဟာ ဆိုင္ကယ္ျဖစ္သလို တေစၦလည္း ျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ ကိစၥပဲ။
၀န္ပိုေတြနဲ႔ အဆင္မသင့္တဲ့အခါ တေစၦဟာ ေမာင္းႏွင္သူကို ကုန္တင္ကားႀကီးေအာက္ ဆြဲေခၚသြားတတ္တယ္။ လူပိုေတြနဲ႔ အေနမတတ္တဲ့အခါ တေစၦဟာ ေမာင္းႏွင္သူကိုေရာ
လိုက္ပါသူကိုေရာ ကတၱရာလမ္းေပၚ ဒလိမ့္ေကာက္ေကြးျဖစ္ေအာင္ ခါရမ္းပစ္တတ္တယ္။
၂၀၀ရ ခုႏွစ္ ရန္ကုန္ဆိုင္ကယ္တိုက္မႈ ၂၉မႈ ေသဆံုး ၅ဦး ၂၀၀၈မွာ ၂၄မႈ ေသဆံုး ၅ဦး
၂၀၀၉ ဧၿပီထိ ၂၅မႈ ေသဆံုး ၈ဦး  ၂၀၁၂ ဇန္န၀ါရီမွ ေအာက္တိုဘာထိ
မႏၱေလးခရိုင္ ဆိုင္ကယ္တိုက္မႈမ်ားေၾကာင့္ ေသဆံုး ၉၄ ဦး ဒဏ္ရာရ ၃၃၈ ဦး
လမ္းေဘးမွာ ေမွာက္လဲေနတဲ့ ေသြးစြန္းဆိုင္ကယ္တစ္စင္း၊ ဥဒဟိုလိမ့္ေနတဲ့ သစ္သီးမ်ား၊
မလႈပ္မယွက္ခႏၶာကိုယ္မ်ား၊ ယိုစီးေသြးကြက္မ်ား၊ ဟိုမွ သည္မွ
ထိတ္လန္႔တၾကားေျပးလာေသာ လူမ်ား။
လဲေလ်ာင္းဆိုင္ကယ္ရဲ႕ ဘီးဟာ မရပ္ေသးဘဲ တစ္၀ီ၀ီလည္ေနဆဲ…။
ေမာင္းသူရဲ႕ မူလလက္ေဟာင္းအရင္းစစ္အလုပ္အကိုင္ဟာ ဘာပဲျဖစ္ေနျဖစ္ေန
လိုက္ပါသူပုဂၢိဳလ္ႀကီးဟာ ဘယ္သူဘယ္၀ါႀကီးပဲျဖစ္ေနျဖစ္ေန
ဘယ္သူ႔အတြက္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ဘယ္လိုပုဂၢိဳလ္အတြက္ပဲျဖစ္ျဖစ္
ေမာင္းႏွင္စီးနင္းသူရဲ႔ သတိတစ္ခ်က္အမွားမွာ
ဆိုင္ကယ္ဟာ တေစၦပဲ။ တေစၦဟာ ဆိုင္ကယ္ပဲ။    ။

လြန္းဆက္ႏိုးျမတ္
၂၃.၁၁.၁၂
ည ၀၇း၄၇နာရီ

2 comments on “GHOST RIDERS(တေစၦေမာင္းႏွင္စီးနင္းသူမ်ား)

  1. Zaw Zaw Htun says:

    စကားေျပဆိုသည္မွာလူအမ်ားကကဗ်ာ၊ဇာတ္လမ္းမ်ားစာအုပ္ထဲတို႔တြင္ေရးသားေနၾကေသာမူလအေရးအသားပင္ျဖစ္သည္။ကြ်န္ေတာ္တို႔ေန႔တဓူဝေရးေနတဲ႔အေရးအသားဟာစကားေျပပဲတဲ႔။”Prose”ဆိုတဲ႔ေဝါဟာရကလက္တင္စကားProsaကေနလာျပီးအဓိပၸါယ္ကေတာ့”ေရွ႕သို႔
    ေျဖာင့္တန္းျခင္း””Straightforward”ပါ။အဓိကနွစ္မိ်ဳးကေတာ့ေရွ႕မွာေရးခဲ႔သလိုဇာတ္ေၾကာင္းေျပာပံုစံ(Narrative)နဲ႔ Expository Text(ခြဲျခမ္းစိတ္ျ္ဖာမႈ၊ေဖၚျပခ်က္မ်ားပါဝင္မႈ)အမ်ိဳးအစား
    ပါပဲ။
    ေနာက္ထပ္ေပးတဲ႔အဓိပၸါယ္ကေတာ့အေတာေလးရွင္းပါတယ္။ေမးတဲ႔သူကေတာ့ကဗ်ာနဲ႔စကားေျပဘာကြာသလဲတဲ႔။”What is the difference between Prose and Poetry”တဲ႔စကားေျပ
    ဆိုတာကဗ်ာရဲ႕ဂုဏ္သိကၡာမ်ားျဖင့္မဖြဲ႔စည္းေသာ၊အျခားတစ္နည္းဆိုေသာ္စကားလံုးမ်ားကိုစာပိုဒ္အေနနဲ႔ဖြဲ႔စည္းထားျခင္းကိုဆိုလိုသည္။မူရင္းအေရးကေတာ့Prose is not confined to poetic measures and is usually grouped into paragraphs.Prose lacks a specific rhythm or the rhymes that can be found in poetry။ စကားေျပမွာေတာ့ကဗ်ာမွာေတြ႕
    နုိင္တဲ႔ရိုင္(မ)န(ဲ႔ရစ္သမ္)အတိအက်မပါဝင္ပါဘူးဆိုတယ္။ဒီေနရာမွာ”Lack”လို႔သံုးထား…ပါခ်င္
    လည္းပါမယ့္ေပါ့။မပါဝင္တာ၊ရွာမေတြ႕နိုင္တာ၊မရွိတာပဲျဖစ္တယ္။ဒီေနရာမွာဘာေၾကာင့္ဒီေမး
    ခြန္းကိုေမးရသလဲဆိုတာစဥ္းစားရမယ္။ဒီအေမးဟာအဓိပၸါယ္မတူ၊စာလံုးမတူတဲ႔Prose နဲ႔Poetryဘာေၾကာင့္ဘယ္လိုကြာသလဲလို႔ေမးရတာလဲ။အရင္ကေတာ့ဒီေမးခြန္းဟာေမးစရာမလိုပါဘူး။အခုေတာ့ေမးစရာလိုလာပါျပီ။အခုေခတ္မွာသူတို႔ဆီမွာကိုကကဗ်ာနဲ႔စကားေျပမ
    ကြဲေတာ့တဲ႔သေဘာ။လြန္ခဲ႔တဲ႔၁၈ရာစုမွာဒီေမးခြန္းကိုေမးရင္ေမးတဲ႔လူကအေတာ္ေလးညံ႔ဖ်င္းလြန္းတယ္လို႔လူေတြထင္ၾကမယ္။ဒါေပမယ့္အခုေတာ့ဒီေမးခြန္းဟာပညာရွင္အဆင့္ေမးခြန္းျဖစ္ေနျပီးဘယ္သူမွသိပ္မရွင္းလင္းခ်င္ၾကဘူး။တာဝန္ၾကီးသလိုျပင္ဆင္ဖို႔အမ်ားၾကီးလိုတယ္မ
    ဟုတ္လား။
    အခုကြ်န္ေတာ္ေျပာခ်င္တာကစကားေျပကဗ်ာအေၾကာင္းပဲ။
    ျပင္သစ္ေတြစခဲ႔တဲ႔ဒီစကားေျပကဗ်ာကိုအေမရိကန္မွာတင္မကပဲတစ္ျခားနိုင္ငံေတြမွာလည္း
    ေရးၾကတာပဲ။စပိန္မွာေတ့ာေအာတာဗြီအိုပက္(ဆ)(Octayio Paz)ကသူတို႔အေခၚAguila o Sol?တဲ႔။ကြ်န္ေတာ္အသံထြက္လို႔မတတ္ပါဘူး။အဂၤလိပ္ေတြကအဲဒါကိုEagle or Sun?လို႔
    အဓိပၸါယ္ျပန္ေပးတယ္။အဲဒါဝတၳဳနာမည္ပဲ။စပိန္ကဗ်ာဆရာအိန္ဂ်ယ္ခရီစပို(Angle Crespo (1926.95)နဲ႔Giannina Braschi) တို႔ဒီအေရးအသားမိ်ဳးေရးတယ္။၁၉၈၈မွာထြက္တဲ႔(Empire of Dream,1988)ကေတာ့စပိန္ပိုစ္ေမာ္ဒန္ဆရာၾကီးဘရာစခ်ိဳ(Giannina Braschi)ရဲ႕
    အေကာင္းဆံုးစကားေျပကဗ်ာတဲ႔။ဂ်ပန္ေတြကလည္းဘာသာျပန္သူဒင္းနစ္ကင္း
    (Dennis Keene)ရဲ႕အကူအညီနဲ႔ဂ်ပန္စကားေျပကဗ်ာဆရာေျခာက္ဦးရဲ႕အေရးအသား
    ေတြကိုစုျပီး”ေခတ္ေပၚဂ်ပန္စကားေျပကဗ်ာ”The Modem Japanese Prose Poem ဆိုျပီး
    ထုတ္တယ္။
    ရရွေတြကေတာ့ဘယ္ကတည္းကစေရးတယ္မသိဘူး။အန္ဒေရဝါနာ(Adrian Wanner)တို႔ဘာသာျပန္တဲ႔”စကားေျပကဗ်ာမွဇာတ္
    လမ္းမဲ႔သို႔”(From the Prose Poem to the Anti-Story)ထြက္လာေတာ့အေတာ္ေလးရုတ္
    ရုတ္သဲသဲျဖစ္ခဲ႔တယ္ဆိုပဲ။ဂိုေဂါ(Gogol)ရဲ႕ဝိဥာဥ္ေသမ်ား(Dead Souls)ကေတာ့အပ်ံစား
    စကားေျပကဗ်ာလို႔ေျပာၾကတယ္။

    ေရးခ်င္တာကိုခ်ေရး ပါ….ဒါေပမယ့္
    ေနာက္ဆံုးေတာ့ခင္ဗ်ားဟာေရးခ်င္တာကိုခ်ေရးပါ။အားလံုးကိုစာပိုဒ္တစ္ပိုဒ္ထဲကိုသြင္းဒါမွမ
    ဟုတ္စာမ်က္နွာတစ္ခုလံုးစာသားေတြအျပည္႔ေရးပါ။ျပီးရင္ေခါင္းစဥ္တပ္”Prose Poem”ဒါပါပဲ။
    ဒါေပမယ့္ကြ်န္ေတာ္ေျပာခ်င္တာကေတာ့ခင္ဗ်ားရဲ႕စာမွာအနုပညာေတ့ာပါ,ပါေစေပါ့ဗ်ာ။

  2. Zaw Zaw Htun says:

    စကားေျပဆိုတာကိုသူတို႔အဓိပၸါယ္ျပန္ထားသေလာက္ေျပၾကည္႔ပါ့မယ္။ဒါေတြကေတာ့
    ကြ်န္ေတာ့ဟာေဘာ္မဟုတ္ပါဘူး။ဘာေၾကာင့္ရွင္းျပဖို႔လိုသလဲလို႔ေမးေကာင္းေမးနိုင္ပါတယ္။
    စကားေျပေရးဟန္နဲ႔ကဗ်ာေတြအေတာ္မ်ားမ်ားေရးလာၾကေတာ့ေရးတဲ႔လူေတြအတြက္အခ်က္အလက္ေရးလို႔ရျငားဝိုင္းရွာေပးတဲ႔သေဘာပါပဲ။တစ္ခိ်ဳ႕ကဒီိလိုရွည္လ်ားတဲ႔စကားေျပေရးဟန္ဟာအယ္ပီရဲ႕ဟန္လို႔ထင္ေကာင္းထင္နိုင္တယ္။အဲဒီလိုဆိုရင္ေတာ့ျငင္းစရာမရွိပါဘူး။အယ္ပီဆရာၾကီးေတြျဖစ္တဲ႔ဆီလီမန္တို..႔ဆူဆန္ဟိုးတို႔၊ခ်ားလ္ဘန္စတိုင္းတို႔ေတြဟာသူတို႔ကဗ်ာ
    ေတြအေတာ္မ်ားမ်ားကိုဒီလိုစကားေျပေရးဟန္ေတြနဲ႔ေရးပါတယ္။ဒါေပမယ့္စကားေျပေရးဟန္ဟာအယ္ပီရဲ႕ဂုဏ္သိကၡာတစ္ရပ္ေတာ့မဟုတ္ဘူး။ProsePoetryဟာလြန္ခဲ႕တဲ႔နွစ္ေပါင္းအ
    ေတာ္ၾကာၾကာကတည္းကရွိနွင့္ေနတဲ႔အေရးအသားျဖစ္ေၾကာင္း,,,,,,,,
    ဒါ့ေၾကာင့္စကားေျပအားလံုးဟာအယ္ပီေရးသူမ်ားမဟုတ္ဘူး။ဒါေပမယ့္အယ္ပီသမားအေတာ္
    မ်ားမ်ားကိုေတာ့စကားေျပကဗ်ာေရးသူအမိ်ဳးအစားထဲမွာထည္႔လို႔ရတယ္။ဒါ့ေၾကာင့္အဘိဓါန္ရဲ႕ProsePoetryWriters.စာရင္းထဲမွာအယ္ပီသမားအေတာ္မ်ားမ်ားပါတယ္။ဆီလီမန(Ron Silliman) ရဲ႕ပန္းေဒသနာ(Flower Sermon)ကိုၾကည္႔ရင္စကားေျပကဗ်ာမဟုတ္ျပန္ဘူး
    အဲဒီလိုပဲေရာဘတ္ဂ်င္းနယား(Robert Giniree)ရဲ႕ေပါ့ပါးကဗ်ာ(Find and Dust)ေတြဟာ
    လည္းစကားေျပနဲ႔လံုးလံုးဆန္႕က်င္ေနတယ္။ဒီေတာ့FNDေတြအတြက္အေနာက္ကတစ္
    ေယာက္ကသီးသန္႔လိုက္ရွင္းေပးရတဲ႔အေနအထားေတြျဖစ္လာတယ္။ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ဒီလိုစကားေျပေရးဟန္ကဗ်ာေတြဟာကဗ်ာမဖတ္ခ်င္တဲ႔လူေတြကိုဆြဲေဆာင္ဖို႔ျဖစ္လာတယ္။ကဲက်ဳပ္တို႔ရဲ႕ခြက္ဟာေရတစ္ဝက္ျဖည္႔ထားတဲ႔ခြက္ပါ။တစ္ဝက္ေလ်ာ့သြားတဲ႔ခြက္မဟုတ္ဘူး။တစ္ခ်ိဳ႕က
    ေတာ့ကဗ်ာရဲ႕နိဂုန္းလို႔ဆိုခ်င္ျပန္ပါတယ္။ကြ်န္ေတာ္သေဘာမတူပါဘူး။စကားေျပဟန္ေၾကာင့္
    ဒါမွမဟုတ္ေရးဟန္တစ္ခုခုေၾကာင့္ကဗ်ာဟာရုပ္ဖ်က္ျပီးခင္ဗ်ားဆီကိုအလည္လာပါလိမ့္မယ္။

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s