မွန္ကြဲစမ်ား

1798748_256163171227158_1117927645_nမွန္ကြဲစမ်ား

ကဗ်ာေနာက္ေၾကာင္းျပနဲ႔ ရွင္းလင္းျဖည့္စြက္ခ်က္

စကားနည္းနည္း

ခ်ယ္ရီမဂၢဇင္းနဲ႔ သရဖူမဂၢဇင္းႏွစ္ေစာင္မွာ ၂၀၀၁ ဇူလိုင္တစ္လတည္းမွာပဲ ကဗ်ာႏွစ္ပုဒ္ တစ္ၿပိဳင္နက္တည္းေဖာ္ျပခံရၿပီး ကၽြန္ေတာ္စာေပေလာကသား ျဖစ္ခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။ ဒီကဗ်ာက ပထမဆံုးစၿပီး ပံုႏွိပ္ေဖာ္ျပခံရတဲ့ အဲဒီ့ကဗ်ာ ႏွစ္ပုဒ္ထဲက တစ္ပုဒ္ပါ။ မွတ္မွတ္ရရ ဒီကဗ်ာပါလာတဲ့ ေန႔ရက္ေတြဟာ သန္လ်င္ G.T.C မွာ ပထမႏွစ္အတြက္ စာေမးပြဲတစ္ခုေျဖေနတဲ့ ေန႔ရက္ေတြပါပဲ။ စာေမးပြဲခန္းထဲမွာ စာမၾကည့္ႏိုင္ဘဲ သူငယ္ခ်င္းအခ်ိဳ႕ကို မဂၢဇင္းစာအုပ္ လိုက္ျပၿပီး ၾကြားေနခဲ့တာ မွတ္မိပါေသးတယ္။တကယ္ေတာ့ ဒီကဗ်ာဟာ အခ်စ္ကဗ်ာအမ်ိဳးအစားပါပဲ။ အသည္းကြဲလုိ႔ ကဗ်ာေရးတာမဟုတ္ပါဘူး။ ကဗ်ာထဲမွာ အသည္းကြဲတာတို႔ ဘာတို႔ကို ထည့္ေရးခဲ့တာပါ။ အသည္းကြဲတာဟာ အဓိကမဟုတ္ပါဘူး။ ကဗ်ာေရးဖြဲ႔ျခင္း Process ကသာ အဓိက ျဖစ္ပါတယ္။ အိမ္သာေၾကြခြက္ႀကီးထက္ အိမ္သာေၾကြခြက္ႀကီးကို အႏုပညာျပဳတာက ပိုအဓိကက်ပါတယ္။ ဆိုေတာ့ အသည္းကြဲတာကေန ဘာသာေရး အရ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ဗံုးခြဲတာထိ ကမၻာႀကီးနဲ႕ ဘ၀ေတြကို ကဗ်ာထဲ ထည့္ေရးဖို႔ ႀကိဳးစားၾကည့္တာျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက အဲဒီ့ကာလက ဆရာ ေကာက္ႏြယ္ကိုင္တဲ့ ရယ္စရာမဂၢဇင္းၿပီးရင္ ကၽြန္ေတာ္အႀကိဳက္ ဆံုးမဂၢဇင္းက ခ်ယ္ရီမဂၢဇင္းျဖစ္လို႔ တိုက္ဆိုင္သြားတာျဖစ္ပါတယ္။ ခ်ယ္ရီမဂၢဇင္းက ကဗ်ာေတြဟာ ေအာက္ခံစာရြက္သားကို စကၠဴအျဖဴေရာင္သံုးသလို အျခားကာလာစကၠဴအေရာင္တစ္ခုခုလည္း ေရာသံုးေပးထားတာေလးကအစ သေဘာက်ခဲ့ရပါတယ္။

ေရးဖြဲ႔ပံုေရးဖြဲ႔နည္း

ဒီကဗ်ာရဲ႕ ေရးဖြဲ႕ပံုေရးဖြဲ႕နည္းကို ကၽြန္ေတာ့္ဘာသာ ႏွစ္သက္မိၿပီး ဒီပံုအတိုင္း ေနာက္ထပ္ ကဗ်ာ၂ပုဒ္ ၃ပုဒ္ေလာက္ ဆက္ေရးဖြဲ႔ျဖစ္ခဲ့ပါေသးတယ္။ အလ်ဥ္းသင့္ရင္ တင္ျပေပးပါ့မယ္။ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ ေရးဖြဲ႔ပံုေရးဖြဲ႔နည္းေတြဘာေတြ ေျပာေနေပမဲ့ တကယ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ႏွစ္သက္တဲ့ ဆရာ/ဆရာမ ေတြရဲ႕ နည္းနာေတြ စကားလံုးေတြ ၀ါက်ထားသိုပံုေတြရဲ႕ လႊမ္းမိုးမႈနဲ႕ ေရးဖြဲ႕တယ္ဆိုရင္ ပိုမွန္ပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီ့အခ်ိန္က ကၽြန္ေတာ္ထူးထူးျခားျခား အရသာေတြ႕ေနခဲ့မိတဲ့ ေမာင္သိန္းေဇာ္၊ ေနမ်ိဳး၊ ခရမ္းျပာထက္လူ၊ တာရာမင္းေ၀နဲ႕ မေနာ္ဟရီတို႔ရဲ႕ ကဗ်ာပိုင္းဆိုင္ရာလႊမ္းမိုးမႈပါ၀င္မယ္ထင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့လို႔ လႊမ္းမိုးမႈအတိုင္း တစ္ထပ္တည္းေတာ့ ဘယ္ဟုတ္ပါ့မလဲ။ ကၽြန္ေတာ္ေရးတဲ့ ကဗ်ာဟာ ကၽြန္ေတာ့္ကဗ်ာပဲေပါ့။ ကၽြန္ေတာ့္ကဗ်ာျဖစ္လာရင္ ကၽြန္ေတာ့္နည္းနာေတာ့ ထည့္သြင္းေရးသားႏိုင္ရလိမ့္မေပါ့။ ဒီကဗ်ာဟာ ပုဂၢလခံစားမႈအခ်စ္ကဗ်ာသာျဖစ္ပါတယ္။ ဗဟုခံစားမႈႏိုင္ငံေရးကဗ်ာမ်ိဳး မဟုတ္ ပါဘူး။ ပုဂၢလခံစားမႈဇာတ္ေျပာနဲ႔ ေရးဖြဲ႕တဲ့အတြက္ အေဖာ္မဲ့အထီးက်န္မႈ၊ ဘ၀ရဲ႕ အႏွစ္သာရကင္းမဲ့မႈ၊ တစ္ကိုယ္ေတာ္စိတ္ကူးယဥ္မႈ၊ ၀မ္းနည္း အားငယ္စိုးထိတ္မႈေတြကို ေဖာ္က်ဴးရာမွာ ပိုပီျပင္ေစပါတယ္။ ဒီကဗ်ာရဲ႕ အပိုဒ္ (၁)ဟာ လိုင္း ၃လိုင္းရွိေပမဲ့ အဓိပၸါယ္ျပည့္၀တဲ့ ၀ါက်ကေတာ့ တစ္ခုပါပဲ။ အပိုဒ္ (၂)မွာေတာ့ လိုင္း ၄ လိုင္း ရွိၿပီး အဆံုးသတ္ေတြဟာ ၀ါက်ျပည့္မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ အပိုဒ္(၃)နဲ႔ အပိုဒ္ (၄)ကေတာ့ ကဗ်ာရဲ႕ အရွိန္ျမင့္တက္လာလို႔ ေထြျပားေရာယွက္ေနပါၿပီ။ လိုင္း တစ္လိုင္းထဲမွာ ထပ္ေက်ာ့ေတြ သံုးစြဲတာ။ အေမး၀ါက်ေတြ ပါလာတာ။ အျပေတြ၊ ေခတ္ေပၚ ကဗ်ာရဲ႕ နိမိတ္ပံုဒင္းၾကမ္း အသံုးျပဳတာေတြ၊ တခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာ အသံအားေကာင္းေအာင္ ကာရန္ကို လွမ္းခ်ိတ္ဆြဲထားတာေတြ၊ ဒီကဗ်ာမွာ ထင္ရွားတဲ့ လကၡဏာတစ္ရပ္ကေတာ့ လိုင္းအေတာ္မ်ားမ်ားရဲ႕ အဆံုးသတ္ေတြဟာ ၀ါက်ျပည့္မၿပီးဆံုးဘဲ တန္းလန္းခ်န္လွပ္ခဲ့တာေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ဒီကဗ်ာရဲ႕ Pattern ေဖာ္ေဆာင္မႈလို႔ ေျပာႏိုင္ပါတယ္။ Pattern ေဖာ္ေဆာင္မႈလို႔ ေျပာတာက Pattern မဟုတ္ေသးပါဘူး။ Pattern ျဖစ္ေစဖို႔ ေဖာ္ေဆာင္တဲ့ အဓိက နည္းနာလို႔ ဆိုလိုပါတယ္။ Pattern အျပည့္လို႔ ေျပာမယ္ဆိုရင္ ကဗ်ာေနာက္ဆံုး အပိုဒ္ကို ပထမဆံုးအပိုဒ္အတိုင္း လိုင္း ၃လိုင္းရွိေပမဲ့ အဓိပၸါယ္ျပည့္၀တဲ့ ၀ါက်တစ္ခုျဖစ္လာေအာင္ ေရးသားခဲ့တာကို ထည့္ေျပာမွ ရမွာပါ။ မေတာ္တဆမဟုတ္ပါဘူး။ တမင္တကာပါ။ ကဗ်ာေရးဖြဲ႕ရာမွာ မေတာ္တဆမႈေတြဟာ အၿမဲတေစလွပသလို တမင္တကာ ရက္လုပ္ထားတာေတြကလည္း တစ္ခါတစ္ရံမွာ လွပတတ္ပါတယ္။ ထပ္မံတင္ဆက္မယ့္ ကဗ်ာေတြက်ရင္ ဒီထက္ ပိုေျပာႏိုင္ဖို႔ ေမွ်ာ္လင့္ ပါတယ္။

မွန္ကြဲစမ်ား

ငါတို႔ရဲ႕အေပၚ
ကေ၀အလင္းလက္ေခ်ာင္းေတြ ျဖာက်လာေတာ့
ေ၀းလို႔ေ၀းမွန္းမသိေအာင္ ေ၀းခဲ့ၾကရ။

နတ္ဆိုးေတြ တီးခတ္တဲ့ ပတၱလားသံေတြေၾကာင့္ပဲ
ရင္ဘတ္ထဲက ႏွင္းဆီပြင့္ေလး အေငြ႕ပ်ံ
ပန္းအိပ္မက္တစ္ပုဒ္ အေရခြံကြာက်
ေကာင္းကင္မွာ မီးလွ်ံစ ဖရိုဖရဲနဲ႔…

မွားခဲ့တယ္။ မွားခဲ့တယ္။ မွားခဲ့တယ္။
အိမ္ျပန္ခ်ိန္တိုင္း သြက္သြက္ခါေအာင္ လြမ္းဆြတ္တဲ့စိတ္
က်ိန္စာအကၡရာေတြ ခႏၶာကိုယ္မွာ ေသရာပါကုပ္တြယ္လို႔
လူမသိသူမသိတိမ္မည္းေတြ ဖံုးအုပ္သြားတဲ့ အနမ္းေဖ်ာ့ေဖ်ာ့မ်ား
ေပ်ာက္ရွ ပဲ့ေၾကြ အေ၀းသို႔ လြင့္ပါးတယ္။

ခ်ည္ေႏွာင္ခြင့္တခ်ို႔ျပန္ၿပီးရႏိုင္ပါေတာ့မလား။
အထီးက်န္ ပင္လယ္ကမ္းစပ္ ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ေပၚ
ေသြးစက္ေတြ ေပစြန္းေန
လည္ေခ်ာင္းထဲ ၾကယ္တံခြန္ပ်က္ေတြ တေ၀ါေ၀ါၿပိဳဆင္း
အဆံုးမသတ္တဲ့ ဆုေတာင္းျခင္းမ်ားနဲ႕သာ နာဖ်ား
ေနရာေဟာင္းေလး ျပန္မသြားျဖစ္ဘူး။

တကယ္ဆိုရင္
ဓားရြက္တစ္ခုက ႏွလံုးသားကို
ယိမ္းသြဲ႕သြဲ႕လွီးျဖတ္သြားတာပါ…မခ်ယ္ရီ။ ။

ခ်ယ္ရီမဂၢဇင္း၊ ၂၀၀၁၊ ဇူလိုင္

လြန္းဆက္ႏိုးျမတ္
၃၁.၁.၁၄
ည ၁၁း ၂၇ နာရီ
တရုတ္ႏွစ္သစ္ကူးေန႔

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s